CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 25 Oktober 2010

tabahkan hati, jangan bersedih

dlm ruangan aku kali nie, agak berbeza dari ntry ku yang lain.. saja nak meluahkan rasa ati aku di dlm blog. x salah kan kengawan? kerna pada aku inilah kenyataan dan hakikat yg perlu aku lalui. mesti kowang tertanya kenapalah tajuk entry aku mcm nie? agak syahdu nak dengar tapi lagi sayu pada aku yg melalui. x aku nafikan, aku kini dlm keadaan yg sedih+berharap dan terus berdoa agar allah mendengar hajat aku.. rasa nyer penat aku nak menjawab soalan demi soalan kalau tak soalan berbunyi "BILA LAGI NAK TIMANG ANAK", ''DAH ADA ISI KER BELUM", ''DAH SETAHUN KAWIN X ADA APA2 LAGI KER" dan mcm2 lagi lah.. sampi 1 tahap aku dah malas nak melayan soalan tue. terus terang aku katakan, agak hiba hati aku bila soalan mcm tue diulang2 sampai naik sengal telinga aku dgr. belum ada rezeki allah nak bagi, x kan aku nak paksa. dan x semestinya kalu seseorang tue bleh mengandung cepat x akan ada ujian buatnya??? tp aku mesti blaja tabah dan sabar bahawa allah tue sayangkan aku. hajat aku mmg nak anak, teringin nak mengandung nak melahirkan, dakap anak aku dan kucup dahi anak aku, mandikan dia dan dodoikan dia tp aku yakin akan ada rezeki tue... semasa aku tulis entry nie mg aku dlm keadaan sebak dan hanya allah sahaja maha mengetahui di dlm jiwa aku. hanya doa ku kpd allah agar kurniakan zuriat kerana aku mmg teringin benar utk menimang anak aku.

buat suamiku, bersababarlah sayang. kiter berdoa dan berusaha. selebihnya allah yg tentukan. terima kasih abang krn memahami ayang. susah senang kiter tempuh bersama. buat bondaku terima kasih mak mendoakan ina. insyallah akan tiba kehadiran cucu mak satu hari nanti. dan x lupa juga terima kasih buat bonda mertua ku yg paham keadaan aku. kawan2 ku, doakan lah kami dikurniakan anak yer.






wajah anak nie ttp ku mimpikan setiap waktu



semoga aku dikurniakan zuriat yang soleh/solehah.


===NAMA ANAK AKU TELAH AKU SEDIAKAN TAPI HANYA MENUNGGU ISYARAT/REZEKI DARI ALLAH SWT====

0 comments: