CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 10 November 2010

kisah demam dan asid folic..

ari nie, badan aku pagi2 mmg rasa x sedap.. macam nak demam. seram sejuk, kepala pon pening..aishhh lau bole nak elakkan demam.coz aku x mo makan ubat. agak liat gak lah jenis aku nie.kena paksa baru makan, kalu x berkulat ar ubat tue.. tunggu masa nak expired date jer... ag pon aku nie malas nak mc coz dok pikir job aku akt opis tue. maklumlah kan musim PMR dan UPSR nak kuar results.. sempat gak fon kawan2 opis g tau x dpt dtg, n mc..dia owg pesan take care... so hubby aku pon antar g HKL seawal pagi kul 8 am. kena paksa lak tue.. mmg degil kan? x mo baek kew...hehehe g jugak lah ngan muka x mekap. muka sakit pucat lesi.. so aku pon g lah daftar nama, g jumpa doc.. x sangka lak ramai sgt owg sakit ari nie (aku pon join sekaki) ...sesampai jew aku dlm bilik doc, aku kena wat check tekanan darah. alhamdulillah masih ok ag. doc tanya "awak mengandung ker"? so aku kena wat ujian UPT test air kencing...dgn rasa malasnyer aku pon g toilet dan bw air kencing tue kt makmal UPT.. dah dpt results, negatif.. lom pregnant ag.. mana x nyer baru pas gugur, kena rest dulu.. so doc pon bg aku mc 2 ari soh rehat, bg aku ubat asid folic utk nak tambah energi aku dan rahim peranakan aku.. aku kena amik ubat dlm masa 3 bulan nie.. doc ckp lau dah pregnant, dtg blk spital dan leh wat appointment seterusnya.. harapan agak cerah jew nie? alhamdulillah mudah mudahan.. janji usaha tangga kejayaan
so, aku perlu makan asid folik utk 3 months.. dan doc soh jgn stress pikir pasal keje.. kena free mind baru ok semuanyer.. so aku kena makan ubat nie dgn displin. lau x membebel laki aku.. iyerlah sapa x sayang bini kan? go go go iena. u can do it ladies...

0 comments: