CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 23 Jun 2010

suka duka ku di alam pekerjaan...

This one part yang aku paling suka
saja nk kongsi ngan kengkawan semua
sekadar ingin share pengalaman
suka suki di alam pekerjaan aku..
so, aku mulakan story k
aku mula bertugas sbg kerani gomen ni awal 2005
time tue mmg malas nk keje
tp x tertahan menanggung kebebelan mak aku
(asyik2 top up prepaid mintak mak jew)
aku pon mula keje walaupon kureng minat
hehehe, biasa ar time 2
nakal, otak lak ''GAMBLE''
then bila dpt offer keje, aku pon berazam setinggi gunung
(tinggi tuh)
sempat gak aku tanam anggur kt umah
dlm 3 bln aku menganggur (huh borink sgt2)...
then, aku mula2 aku keje Kerani kontrak di mahkamah perusahaan KL
dlm 3 bln cuba naseb
finally aku dpt interview SPP
g interview pon main2, x pernah nk serius
tp naseb ar time tue muka bajet cun gak
aku bole jwb soalan dgn muka kesian
x disangka2 aku di panggil bekerja..
aishhhh main2 jwb pon leh dpt ka keje???
tp nie semua kententuan ALLAH, rezeki berpihak kpd aku
walaupon sedih gak, kwn2 1 interview ramai yang terkandas..
so aku mula bertugas di kementerian pengajian tinggi
mcm2 xperience aku timba
hampir 4 thn, suka duka
aku lalui jua.. itulah kehidupan.
aku berpeluang dpt g kursus jauh2 (kursus induksi 2 minggu dkt langkawi)
dpt g BTN di Negeri sembilan
dan dpt jumpa2 kengkawan keje..
disitulah mulanya perkenalan aku ngan mereka
kira ok ar, so member2 pon besh
still contact sampai skunk
x lama pas tue,
aku transfer ke KL
mmg perit gak keje kt KL
tp biarlah ia Jadi Knangan
x mo kenang ag benda dah lepas...
now aku blk kt putrajaya
kerja di Lembaga Peperiksaan Malaysia
alhamdulillah, tempat lama dulu
di pertemukan kembali
cuma dah berbeza status ckit (dah kawen) heheehe
dah x leh nk wat kepalo mcm dulu2 (time anak dara)
and one thing
x lama ag aku akan pindah ke kuarters presint 15
alhamdulillah rezeki
dan aku akan teruskan perjuangan ku
sampai aku jd MAKCIK PENCEN
PENCEN di USIA KU 56 Tahun..
semoga allah permudahkan rezeki aku
dan di permudahkan perjalanan kehidupan aku, amin..
"DOA RESTU SUAMIKU DAN IBUKU TETAP MENGIRINGI HIDUPKU"

0 comments: