CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 7 September 2010

AL FATIHAH BUAT AYAHANDA SAHABATKU


pagi nie, (08 September 2010) ketika aku nak melangkah ke tempat kerja
aku telah dikejutkan satu panggilan
daripada sahabatku sendiri, deqla manjew.
tatkala aku menjawab panggilan itu, aku mmg jd kaku sekejap
terkejut, tersentap dan agak bingung
apakah berita ini benar??? atau gurauan? atau mainan????
ishhhhh mcm2 berlegar dkt kotak minda aku ni
tetapi itulah hakikatnya....
sahabatku telah memberitahu aku, ayahandanya (pakcik mamat)
telah pulang ke rahmatullah..
ya allah, bagaikan aku tidak percaya namun itulah kebenarannya
walaupun pahit, sebagai insan kiter terpaksa menelannya
kesian sahabat baik ku, dlm masa 2 minggu lagi
dia akan melangsungkan perkahwinan, namun ketentuan allah
sapa yang mampu menghalang
deqla, pesanan aku semoga ko tabah dan sabar yer
nie semua ujian wat ko, dan percayalah ada hikmah disebaliknya
aku nak ko kuatkan hati utk menempuh cabaran nie
ayah ko ttp terbaik yg pernah aku jumpa
dan aku juga teringat kpd ayah aku (yang telah berpisah ngan ibuku 9 thn lalu)
semoga allah tempatkan ayah ko disisi orang2 yang beriman, amin.
SEMOGA ALLAH PELIHARA KESEJAHTERAAN SAHABATKU DAN KELUARGANYA

0 comments: